سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه کرونا همچنان در جامعه قربانی می گیرد، گفت: نباید کاهش آمارهای کرونایی و عبور از موج ششم کرونا، موجب غفلت جامعه از رعایت پروتکل های بهداشتی شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه برخی شواهد در جامعه نشان دهنده کاهش توجه و حساسیت اعضای جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت پرهیز از اجتماعات است، گفت: با گذشت حدود دو سال از این اپیدمی، همچنان تا پایان کرونا فاصله داریم و ورود سویه های جدید بیماری نیز این نگرانی را افزایش داده است.
او با بیان اینکه تمامی مناطق دنیا و کشور ما اکنون در معرض خطر ورود سویه جدید اومیکرون هستند؛ جدیت تمامی افراد جامعه و به ویژه گروه های آسیب پذیر در برابر این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن را ضروری خواند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بحران کرونا و نحوه شیوع آن در سطح دنیا نشان داد که تمامی اعضای جامعه به یکدیگر پیوسته هستند؛ اکنون نیز لازم است تمامی اعضای جامعه برای ایمنی در برابر این بیماری سهیم شوند که بخش مهمی از این امر به کمک واکسیناسیون محقق می شود.
ضرورت واکسینه شدن تمامی کارکنان سازمان ها و ادارات در برابر این بیماری، دیگر تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.
او با بیان اینکه اولویت مسوولان دانشگاه تلاش برای تامین سلامت و روحیه بخشی کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا است، از کوشش شبانه روزی و خستگی ناپذیر و ایثارگرانه مدافعان سلامت در این بحران قدردانی کرد و از مردم خواست تا با ماسک زدن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسینه شدن، همچنان مدافعان سلامت را تا قطع کامل زنجیره انتقال بیماری در راه مبارزه با کرونا همراهی کنند.
دکتر حسینی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، روند خدمت رسانی به مبتلایان و افراد دارای علایم در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان های استان، روند بهبودی بیماران و علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته پرداخت.
اعلام گزارش های مربوط به روند اجرایی شدن مصوبات پیشین این ستاد، آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، همچنین آمار قربانیان این بیماری در سطح استان و کشور، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه مطرح شد.

برچسب ها: کرونا ، رعایت پروتکل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار